onsdag 1 februari 2012

Snart ljusare tider?

Nu lääängtar jag efter ljuset!
Tänk vad underbart när det är ljust på morgonen när man kliver upp och ljust på kvällen sedan man kommit hem. Då kanske jag faktiskt skulle orka göra något efter jobbet?
Nu är det pannlampa som gäller hela tiden, särskilt på makens förmiddagsskift, då jag måste vara ute i stallet halv 5 på morgonen för att hinna allt innan nya jobbet.
På tal om nya jobbet så är det "skarpt läge" i morgon. Idag övade jag sista dagen med tjejen som jag ska ersätta och den enda, förutom jag, som då kan linjen är ledig. Det känns lite som att ge sig ut på en expedition i djungeln utan möjlighet till räddning om något skulle hända. Gulp!
Hoppas "infödingarna" är vänligt sinnade.... =)

See ya!

  

4 kommentarer:

  1. Huvva, halv fem ska ingen behöva vara vaken! ; )
    vad ska du jobba med förresten?? är det ny postrutt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!? Ja, jag ska jobba på ett till LBB-kontor.

      Radera
  2. Håller tummar att du inte åker vilse i de mörka skogarna =)
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det gick riktigt bra och jag hittade faktiskt tillbaka till "civilisationen" igen. ;)

      Radera