torsdag 30 juni 2011

Ny l**k....

Ljudisolerat rum, ja tack!
4:an är verkligen en sort för sig! Han omger sig hela tiden med ett "ledmotiv" och JAG håller på att bli tokig!
När jag hade honom med mig i bilen för att hämta 2:an hos en kompis fick jag lyssna till "Mr Bean", när jag plockade i köket var det "Star Wars", till frukosten var det "Emil i Lönneberga" och i kväll har det varit "James Bond"....och så är det VARJE dag! Baba, babiliba, dodo, dobilido....

Mina andra barn brukar jag kunna varna för att gör saker, men 4:an tar mina varningar som bokstavliga "att göra tips". Säger jag t.ex. "Akta så att du inte knuffar ner lillebror från sängen" kan jag vara ganska säker på att det är just det som händer.
På tal om att ramla ner från sängen, så är det precis det som 5:an har gjort, dock utan hjälp från brorsan.


När jag kom hem från jobbet i måndags var pappan lyrisk över att 5:an sovit ända till tjugo över 11 och han hade hunnit göra sååå mycket. "Mmhmm" tyckte jag och "Vem av oss har du tänkt ska vara vaken med honom i natt"? Det visade sig bli båda två, eftersom ungen var så upp i varv att han formligen hjulade runt i våran säng tills han landade i golvet med ett brak och ett vrål.
Läppen var ordentligt spräckt och han utvecklade genast en fläskläpp som till och med skulle ha imponerat på en afrikansk "läppn*ger".
Fram med is, papper och bedövningssalva! Klockan hann bli två på natten innan han hade lugnat sig så pass att han somnade. Xylocain är många gånger en småbarnförälders bästa vän...
Om jag säger att hela tisdagen gick i "slow motion" ljuger jag inte.
När jag kommit hem från jobbet (och faktiskt blivit bjuden på mat som omväxling), "däckade" jag olyckligtvis ute på soffan till stor glädje för knotten som tog en så stor tugga under mitt öga att jag fick en ordentlig "blodblemma", men jämfört med stackars 5:an hade jag klarat mig bra.
Utöver "läppn*ger looken" hade han nu, tack vare samma insekt, även utvecklat "boxar looken" a´la Tjuren från Bronx. Vilken syn!
Återstå att se vad han har utvecklat för look tills i morgon? Med tanke på dagens underbara väder och hans ovilja att ha några kläder på sig, kan det vara "kräft looken" som står på tur.....

Nu ska jag pallra mig iväg till mitt kvällsjobb, som fortfarande är ogjort eftersom maken hade nycklarna med sig i bilen. Tur jag är ledig i morgon också.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du har en blogg!
    Den kommer jag flitigt följa!:)
    Ses på lördag!
    /Mari

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen underbart händelserika dagar :)
    Själv sover jag hyffsat ostört förutom två katter som inte kan komma överens om ifall dom ska vara ute med råttorna eller (helst) inne och busa under sängen med dom.
    Skulle jag nu sömndrucken råka släppa in en kisse med en mus i mun kan jag ge mig den på att råtteländet lever och det blir halligalli under sängen.

    Ha en skön FREDAG!
    Jag längtar redan till nästa inlägg :)
    Kussen

    SvaraRadera