lördag 4 juni 2011

Helveteshelg!

Helgerna som maken jobbar 12-timmarsskift brukar jag kalla helveteshelger och den här helgen är en sån. Som grädde på moset är alla mina storkillar också borta i helgen. Den äldste är i Stockholm, näst äldste tältar och mellansonen är fjällen, så alla som möjligen skulle kunna vara till någon hjälp är borta och jag är ensam hemma med "turbo" och lillebror. Hittills har "turbo" hunnit köra över brorsan med fyrhjulingen (ångrar att jag inte tog kort på det prydliga däckmönstret på hans överkropp), rycka upp elnätet och släppa lös getterna, låsa in brorsan i bilen och "tappa bort" nyckeln, gömma parabolkortet i cd-spelaren och på något sätt blockera det, låsa ut brorsan på balkongen som saknar räcke, "tappa bort" hunden ute, beskära min fläder med sekatören (som jag hade lämnat i min jackficka) och då är ändå hela söndagen kvar. Jag bävar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar