fredag 10 juni 2011

"Grillafton"

När jag kom hem i kväll efter en lång och svettig dag på jobbet tyckte jag att det kändes som en utmärkt idé att grilla, ta ett glas rött, lägga upp fötterna och bara njuuuta.
Sagt och gjort! Jag slängde ihop grillspett med fläskfilé, champinjoner, majskolvar, tomater, lök och chorizo (mums) samtidigt som jag sippade på ett glas SOPHIA CABERNET SAUVIGNON och riktigt längtade tills jag skulle få hugga in på maten.
Då hör jag hur det blir ett herrans liv och min man rusar iväg för att kolla vad som har hänt.
Det visar sig att yngste sonen, snart 2 år, har fallit och slagit "hål" i pannan.
Eftersom pappan inte fixar det här med blod så bra, säger han helt enkelt "Det här får DU ta hand om" och drar sig tillbaka.
Jamen det är väl bara att plocka fram sjukvårdskitet och "reparera" ungen då, tänker jag och skrider till verket.
När "hålet" i pannan är spolat, topsat och tejpat ser jag fram emot att få återgå till grillspetten och vinglaset, men......  Det var väldigt vad svarta dom har blivit? Vilken besvikelse!!!!
Jag kan berätta att förkolnade grillspett INTE är gott, även om man försöker skölja ner det med ovanstående vin....
Ha en fortsatt trevlig kväll, för det tänker jag ha! =)

1 kommentar:

  1. Ååh så underbart! Vilka härliga berättelser.
    Förkolnade grillspett och hål i barnhuvuden är väl inte så kul förståss - men jag lyckas läsa in den härliga humorn :)
    Längtar till nästa inlägg redan!
    Måste dock skärpa mig eftersom jag varit helt datorfri heela helgen.

    kramkram från Sara

    SvaraRadera