onsdag 22 juni 2011

Turdag

Vilken underbar dag det blev! Den började i och för sig inte så trevligt....
Jag fick anledning att fundera över om det var bättre att hitta en halv död sork eller en halvdöd sork under bordet... Eftersom jag sannolikt inte behöver avliva en halv, redan död, men förmodligen en halvdöd föredrar jag nog den förstnämnda. =) Blev det förvirrande nu?
Fotot (som jag "lånat") ger en antydan om varför min dag blev underbar. Jag har alltid hoppats på att få se en livs levande vild björn och idag hände det. Jag kommer fräsande, i min gula Postbil, runt en kurva och där står HON tillsammans med sina två ungar. När jag förstår vad jag faktiskt ser och börjar "fippla" med mobilkameran, inser även björnen vad det är hon ser och störtar in i skogen, naturligtvis innan jag hinner få något bildbevis, men det kunde ha varit björnarna på mitt "lånade" foto. Jag kunde skymta henne en stund till mellan träden, där hon stod på bakbenen och spejade tillbaka på mig, innan hon försvann in i storskogen för gott. Vad underbart när önskningar slår in!
När jag kom tillbaka till civilisationen var jag tvungen att köpa en Trisslott, eftersom det tydligen var min turdag. Tro det eller ej, men jag vann faktiskt hela 50:-! Fniss! Midsommarhelgen är räddad!
Det går förresten bra att hädanefter kalla mig för "Björnskådar´n"! =)
Godnatt!

1 kommentar:

  1. WOW! Grattis :) Få förunnat att få se en björn.
    Jaa, det nya nu blir ju björnskådar'n. :)

    SvaraRadera