fredag 3 februari 2012


I dag har det varit bedövande kallt, men strålande vackert, eller vad tycks om mobilfotot jag tog på jobbet? Just nu har vi -32 grader. Brrr!

I söndags skulle vi fara och se Hamilton med Micke Persbrandt, men eftersom barnen kom hem så sent från slalomresan sköt vi på det tills i kväll.....,men vem ger sig frivilligt iväg i -32 graders kyla (annat än å yrkets vägnar)? Inte jag i alla fall!
Det får helt enkelt bli en annan gång, eller möjligen på DVD i stället. =)

Hästarna har fått stå inne idag, dels för att värma upp stallet åt övriga djur, dels för deras egen skull och dels för att dom rymde i går och käkade upp småfåglarnas solrosfrön.
Det känns lite nervöst att ha rymningsbenägna hästar ute när man inte är hemma själv och inte har haft tid att titta över hagen.

Jämtgetterna som bor ute i lösdriften verkar klara sig bara bra i kylan. Det är fri tillgång på hösilage och ljummet vatten som gäller där.

Jamen hur klarar jag mig själv då?
Jodå, jag fryser fingrarna och näsan av mig, snoret droppar och ögonen tåras i kylan, men jag får åtminstone gå in och värma mig mellan varven.
Ingen fri tillgång på mat eller ljummet vatten, men däremot lite ljummet vin.... =)

Ha en fortsatt trevlig fredagkväll!
 

2 kommentarer:

  1. Vad innehåller ditt snor? Mitt fryser och stelnar i näsan när det är såhär kallt. ;)

    SvaraRadera
  2. Här fick vi också ställa in bion igår av samma anledning..Och det är inte kul med rymlingar när man själv är borta.
    Ha nu en bra kväll och håll dig inne!
    kram!

    SvaraRadera