torsdag 9 februari 2012

Löneförmån

Jag har verkligen ett förmånligt jobb!
Tänk att få betalt för att sitta och lyssna på ljudböcker hela dagen. =)
Ja, jag vet! Om vi ska hårddra det så är det ju inte riiiiktiiiigt det jag får betalt för att göra, men man kan väl säga att det är en löneförmån. Hihi!
Just nu lyssnar jag på Mossvikenfruar av Emma Hamberg.
Den är bra, men hon använder milt sagt ett väldigt färgrikt språk. ;) 
Ofta sitter jag med blossande kinder och känner mig pryd och när jag öppnar sidorutan väljer jag, beroende på vilken "fas" boken är i, att stänga av CD-spelaren för att inte genera/chocka eventuella kunder efter vägen. Fniss!
Måste ju tänka på mitt rykte, så det inte börjar gå historier om "den där nya tjejen kärringen" runt om i byarna.


Nu ska jag leta reda på ett nytt täcke och renbädda min säng som katth**v har valt att pissa kissa i idag.

Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Var det för kallt om tassarna för kissen att gå ut idag? Jobbigt om det blir en vana, isf försök ta reda på orsaken. Det finns alltid någon.

    Tycker du ska höja ljudet på boken istället...ge folk nåt att prata om. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katth....kisses sätt att tala om för matte att hon har köpt fel kattsand.

      Radera