lördag 18 februari 2012

Long time, no see

Fy skäms på mig som inte har uppdaterat bloggen på en hel vecka!
Jamen vad har jag gjort i stället då? 
Tja, först och främst inbillat mig att jag blivit deporterad till ett arbetsläger i Sibirien. 
Jag har suttit med huvudet på bordsskivan och sovit av utmattning varje kväll hemma i "baracken", men i dag upptäckte jag att jag ju bara varit på mitt nya jobb i grannlänet. =)
Varit på konstituerande möte och blivit vald till kassör trots att jag talade om att jag inte var rätt person att hantera pengar, så just nu sitter jag och kollar in sista minuten resor.... Haha, skojar bara.

På tredje försöket efter lika många veckor, kom vi oss äntligen i väg för att se Hamilton på bio ikväll .


Eftersom det innebär ganska många mil för oss att åka, såg jag till att reservera biljetter i förväg och naturligtvis väljer man väl då platser i mitten om det går?
Följaktligen särade vi på två äldre par som också tyckte att det var en bra idé att tillbringa fredagkvällen på bio. Eller?
Damerna tjattrade konstant, drack flitigt ur sina vattenflaskor och lutade sig ideligen framåt för att kolla om (tror jag) herrarna satt kvar.
Efter halva filmen spred det sig en tydlig doft av grogg alternativt "gammfylla" och jag förstod att vattenflaskorna nog inte innehöll enbart vatten. ;)
Nu tror min hjärna att jag har varit på fest och jag känner mig faktiskt lite lullig.
Skulle inte förvåna mig om jag dessutom är bakis i morgon, för det brukar jag ju bli bara jag luktat på korken.
Nu ska jag ragla mig till sängs, men "I´ll be back"! =)

Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. haha..damerna borde kanske ha varit på puben istället för på bio.
    Ha nu en bästa kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Var nog bra att ni särade på paren, vem vet vad dom hade hittat på där i biomörkret annars?!

    SvaraRadera