onsdag 29 februari 2012

Taklavin

I går när jag var på väg hem från jobbet ringde 3:an och undrade när pappa skulle komma hem.
Snön hade farit från lagårdstaket och om inte pappa skulle skotta var hästarna tvungna att vara ute heeeela natten.
"Kan du inte ta en spade och skotta bort lite?" undrade jag optimistisk och uppenbarligen är inte mitt barn arbetsskyggt eftersom jag fick en positiv reaktion på förslaget.


När jag kom hem och fick se vilken snömängd det faktiskt handlade om blev jag enormt imponerad av att 3:an snällt gått med på att försöka skotta bort lite i stället för att kalla mig för något fult när jag föreslog det. =)
Som du kanske förstår av den (dåliga) bilden så var det inte aktuellt att försöka skotta en väg enbart med hjälp av en spade utan jag fick vackert försöka baxa två hästar över snöhögen när dom skulle in.
Nordisen klarade det ganska bra, men shettisen.... Stackarn hängde ju upp sig på magen hela tiden och ville helst bara ligga kvar och vila. =)

1 kommentar:

  1. Nästa gång får du försöka få någon att ta bilder när du baxar över hästarna. :D

    Mycket snäll 3a du har som faktiskt försökte. :)

    SvaraRadera