onsdag 8 februari 2012

Jag ger mig!

Nu erkänner jag mig officiellt besegrad av kylan. :(

Jag som har försökt hålla stallet fritt från så många invånare som möjligt, för att kunna fixa och rusta utan alltför mycket trängsel, har nu fler hyresgäster än nånsin och det fortsatta stallfixet ligger om möjligt ännu mer på is.
Jo, men det är alltid bra att ha något att skylla på. ;)


I lördags fick alla jämtgetter som fortfarande bodde kvar ute flytta in till den enda kvarvarande hästboxen och på söndagen var det dags för gammelkossan Duva att flytta in eftersom hon hade svårt att klara kylan ute i lösdriften.

Jag är en nyfiken gammal fjällko.
Ja, men då får väl hästarna fortsätta att stå lösa på stallgolvet på nätterna. =)
Det funkar ju det också, bara lite besvärligare att mocka när dom kan traska runt hur som helst.

På tal om traska runt, så har ponnyn kommit på att det serveras solrosfrön vid fågelbordet.
Allt som oftast får jag hämta henne där medans nordisen snällt väntar i hagen fast grinden är öppen.
Är det ponnyn som är listig som kan släppa ut sig själv eller nordisen som är korkad som står kvar?

Ha en fortsatt trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Hur mycket djur har ni?

    Ponnyn är nog listig men måste vara skönt att Nordisen står kvar, korkad eller inte. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa du... vi har en hel djurpark. ;) Jag har planerat att presentera alla närmare längre fram.

      Radera
  2. Det ser himla mysigt ut med en ko i stallet!! Smilla brukar tjata om att vi måste ha en ko.. Jag har hittills sagt blånej! : )

    SvaraRadera