söndag 1 januari 2012

Vår nyårsafton....

...firades i hemmets lugna vrå.

Jag försökte duka fint med ärvda, hemvävda duken från svärmor och min Arabia Ruska servis som jag budat hem på Tradera.

  
Till förrätt hade jag gjort Minipajer med västerbottensost som jag toppade med hackad rödlök, creme fraiche och stenbitsrom.



Till varmrätt hade vi retrorätten buljongfondue med marinerad ox- och fläskfilé, potatiskroketter och sex olika kalla såser. Naturligtvis serverade jag världens godaste julmust till det. (Fast själv drack jag faktiskt ett glas rött, eller två. ;))


Till dessert blev det Pannacotta med kolasmak toppad med konjakspäron.


Tolvslaget skålade vi in med Pommac....


....och innan vi gick och la oss fick vi besök av en söt "julstrumpa". =)


Alltså en lugn och skön nyårsafton till skillnad från somliga som "roade" sig med att föda barn på badrumsgolvet och andra som fick göra avbrott i festligheterna för att ta hand om nyfödda lamm.
Det sägs ju att "när man har med barn och djur att göra vet man aldrig hur det slutar" och ovanstående länkar är ju ett bevis för det. =)

2 kommentarer:

  1. Vad fint porslin och zeunerts julmust är helt klart den godaste!!

    Blev det inga raketer eller svävande lyktor hos er? :)

    SvaraRadera
  2. Mmmm... det där såg väldigt gott ut :)
    Ett gott nytt ÅR och god fortsättning.

    Kramkram/Kussen

    SvaraRadera