fredag 6 januari 2012

Missad modellkarriär?

Tänk om jag har gjort mitt livs tabbe?
I går ringde det från ett skyddat nummer på min mobil och jag svarade naturligvis eftersom det kunde vara jobbrelaterat.
-"Hej! Mitt namn är blablabla och jag ringer från Canon blablabla Model blablabla...."
Där hade jag redan slutat lyssna och beredde mig på att säga "Nej tack! Jag är inte intresserad!" så fort människan skulle tystna för att andas, men istället för att andas fortsätter hon med
-"Du har blivit inbjuden av Åsa Algotsson..."
-"Jag känner ingen Åsa Algotsson!" klämde jag till med i överlägsen ton.
-"Men, du bor väl i Borlänge i alla fall?" frågar tjejen olyckligt i andra änden.
-"Nej det gör jag verkligen inte!!!!" fnös jag förnärmat.
-"Ursäkta, då måste jag ha kommit helt fel." svarade tjejen med ett generat fniss och la på.
Men, vänta nu, vad var det hon hade sagt? Model....som i fotomodell eller....?
Jamen tänk om jag hade ljugit och sagt att jag kände en Åsa Algotsson och faktiskt bodde i Borlänge?
Jag kunde ju ha fått modellkontrakt och värsta lyxlivet?! Eller, nja... förmodligen hade jag utskrattad fått vända redan i dörren... Mohahaha!

1 kommentar:

  1. Hehe, mest troligt var det ett sånt där modellerbjudande där du får smink och piff och sen fotas av riktig fotograf, men du får betala om du vill ha bilderna. ;)
    Så du behöver inte gräma dig alltför mycket tycker jag. ;)

    SvaraRadera