torsdag 12 januari 2012

Blodpudding

Jag har ledigt ett par dagar och då passar jag naturligtvis på att göra hemlagad blodpudding. Haha!
När jag skulle skriva veckans matsedel tyckte maken (som förmodligen var rädd att det var han som skulle göra maten) att "Vi kan väl göra nåt enkelt typ blodpudding på onsdag?".
Sagt och gjort, men jag tyckte det kändes för enkelt med färdig blodpudding på min lediga dag, så det fick bli hemlagad. ;)

Hemlagad blodpudding med råkostsallad, stekt bacon och lingonsylt.
Betyget från barnen, som faktiskt gillar blodpudding, blev "Godare än vanlig blodpudding, mamma!"
Tackar! =)

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att det funkar för er! Hört mycket rövarhistorier om att de avskyr barn och dittan och dattan! Inte för att jag tagit hårt på det! Mina erfarenheter är att de är intelligenta och funkar otroligt bra som gårdshundar!

    /Sanna

    SvaraRadera