torsdag 1 september 2011

"Tumlargömma"

Har du nånsin kört en unge i torktumlaren? Det har jag!

Eftersom det hände för ett par år sedan har jag förmodligen redan berättat om episoden för mina "närmsta" läsare, men för övriga kan det ju vara en nyhet.

Maken var på jobbet och hästarna hade rymt, så jag bad 1:an om hjälp att ta fast dom och kommenderade 2:an och 3:an att roa 4:an (då ca. 2½ år) under tiden. (5:an var ännu inte född).

När vi hade fått tag på hästarna och var på väg in i stallet hörde jag hysteriska skrik inifrån huset (mammor brukar höra skillnad på hysteriska skrik och vanliga skrik), lämnade snabbt över hästarna till 1:an och störtade in för att kolla vad som stod på.

Dom hade beslutat sig för att leka kurragömma med 4:an. 2:an trodde sig ha hittat det ultimata gömstället i torktumlaren, men 4:an listade snabbt ut vart han gömt sig, slog igen luckan och tryckte på startknappen. Det var nu det hysteriska skrikandet började eftersom 2:an tumlade runt inne i maskinen och 3:an inte klarade av att öppna luckan på egen hand.

"Mamma, jag kände hur det blåste varmt" var 2:ans sammanfattning av upplevelsen.
Min sammanfattning var att man behöver aldrig sluta förvåna sig över vad ungar kan hitta på.  

Med fem barn har jag många fler episoder att berätta om.
Fortsättning följer?

Tjing!



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar