onsdag 13 februari 2013

Hämnaren

Minns ni min psykokund? Om inte klicka på länken.
Det hela har nu utvecklat sig till en obehaglig följetång. 
Tydligen har jag gett den här kunden en uppgift i livet och det är att få mig straffad på något sätt.
Mängden skriftliga, irrelevanta, klagomål som inkommit via kundtjänst har till och med fått min chef att tröttna.
Kunden har ringt kontoret för att, tack och lov utan framgång, försöka få fram mitt efternamn.
Igår kväll hade han via en pensionerad kollega fått telefonnumret till en av mina jobbarkompisar och försökt pressa henne att uppge mitt efternamn. 
Hon anade dock oråd och sa att hon inte visste. Välsignade människa!
Eftersom han vet mitt förnamn och av någon anledning också min bostadsort är det följaktligen bara ett efternamn som fattas. Riktigt olustigt.
Tur jag har min 50-kgs hund som älskar sin matte. =)

5 kommentarer:

  1. Men gud vad obehagligt!! Hoppas du aldrig behöver få samtal eller påhälsning!!
    Hur funkar folk?

    Det var en ridHJÄLM jag skulle ha skrivit att jag köpt såklart..

    SvaraRadera
  2. Psykokund?! Länken funkar inte för mig..:(
    /Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inlägg från 2012-09-26
      http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=356860690582159682#editor/target=post;postID=8045149524893063160

      Radera
    2. Den här länken funkar:
      http://pentamom5.blogspot.se/2012/09/vraljobbigt.html#comment-form

      Radera
  3. Det är ditt arbete att jobba med kunder, bra som dåliga, men det ingår inte att bli hotad och trakasserad varken på jobbet eller hemma. Tycker att kunden nu har gått över allt för många gränser och det är nu ett problem. Dags för arbetsledning och fack att gå in för det här tycker jag är riktigt obehagligt!
    I en övergångsperiod kanske man bör fundera på om 50kgs-hunden ska få anställning ;-)

    Hoppas du får en lugn helg, tyvärr inträffar dessa (om man har tur) endast en gång per vecka!

    SvaraRadera