måndag 15 augusti 2011

Martha Stewart

Martha Stewart bakar, lagar mat, pysslar, ger städ/tvätt råd, påtar i trädgården och är den perfekta värdinnan bland mycket annat.
Tänk dig att du föregående kväll har haft fest hemma med tacobuffé och efterföljande utekväll med god dryck och mycket (för din ledbrutna kropp) dans. Då dyker Martha Stewart, denna över- (o-) mänskliga kvinna upp på "flygande besiktning" av ditt inte så presentabla hem. Hemska tanke, eller hur?

Det hände mig igår! Det är bara det att min "Martha Stewart" också är min kusin, så hon "måste"? tycka om mig trots mina brister, skabbiga yttre, överfulla tvättkorgar, belamrade köksbänkar/-soffa, skitiga golv, färgkritekladdiga väggar, oputsade fönster, orensade rabatter och osnutna ungar. Ja du hör! Det mesta börjar med "O"-gjort. Haha! Jag tror till och med att en gardinstång med tillhörande gardin hade ramlat ner på soffan i salen. Som den överseende kvinna jag tror att min kusin är, hoppas jag att hon lyckades se bortom det yttre och vill komma tillbaka fler gånger, för jag tycker ju trots allt att det är ganska trevligt med besök.

Efter att ha genomgått och överlevt "besiktningen" ryckte jag upp mig och bakade en tårta till gårdagens födelsedagsbarn. 4:an blev hela 5 år! Grattis "Turbo"! Otroligt vad tiden flyger i väg!

2 kommentarer:

  1. ojojoj vilken upplevelse, haha, kunde ändå inte låta bli att le då jag läste om skräckscenariot :)

    SvaraRadera
  2. Aaahahahaha... Vilken ÄRA att bli jämförd med Martha Stewart. Känner mig överväldigad :)

    Har redan skrytit för vänner om mitt besök hos min övernaturliga kusin med en egen Junsele-djurpark, 1:a femma i hockey och SNYGGA man.

    Såg ingen gardinstång i soffan, däremot det vackra KÖKET, den underbara inredningen i badrummet och alla härliga ungar. Den fina skålen efter mannens morfar, den snygga taklampan och fåtöljen där damen själv skulle sitta med en cigarill och konjak :)

    Återkommer gärna - och då ska jag försöka mig på Martha-looken :)

    SvaraRadera