lördag 20 augusti 2011

Sjörövarparty

Jag överlevde, men nu är jag trötter.

Jag var uppe redan kl. 6.00 i morse för att hinna förbereda allt. Jag bakade pizzabullar och en sjörövartårta komplett med reling och segel.
Seglen har inte kommit på plats, men akterrelingen är monterad.
Lade ut ledtrådar ("guldmynt") för alla mina små sjörövare att följa när vi skulle röva tillbaka skatten från Kapten Svartskägg (övertygande spelad av min man). Fixade skattkistan och placerade ut en uppblåsbar krokodil i diket vi skulle passera för att ta oss till Kapten Svartskäggs fartyg.

Födelsedagsbarnet undersöker en present som "pruttar".

Alla förmaningar om att vara tysta och smyga när vi närmade oss var glömda när en exalterad barnaskara gick till skrikande anfall och rövade tillbaka skatten. Att ta Kapten Svartskägg tillfånga blev jag lämnad att fixa själv.

Piratmamman instruerar Kapten Svartskägg.
Efter att ha blivit tillfångatagen tvingades han till motvillig kökstjänst och det serverades grillade kycklingklubbor, pommes frites, piratbål med "ormar" och pizzabullar.
Som avslutning serverades sjörövartårtan och cake pops som 2:an bjöd på.

4:an var övertygande som skeppskatt komplett med svans och ansiktsmålning.
Födelsedagsbarnet ändrade sig angående "inga tjejer på kalaset" när jag förklarade att det var jag som i så fall skulle få deras presenter. Plötsligt var dom mer än välkomna. 
Vädret var på min sida och jag tror att det på det stora hela blev ganska lyckat. Det var bara en sjörövare som kräktes och en annan som inte hade tid att gå på toaletten.

I morgon ska vår äldste son flytta hemifrån för att börja gymnasiet.

3 kommentarer:

  1. vilken kalas! och vilken härlig sjörövartårta - snyggt jobbat :D

    SvaraRadera
  2. Wow vilken höjdare! Jag hade velat vara med!! Var var min inbjudan?? Tjejer fick ju trots allt var med.... :(

    SvaraRadera
  3. Jag är imponerad! Jag som tyckte det var nog mycket att hålla reda på med korv, tårta och skattjakt! : D

    SvaraRadera