måndag 29 augusti 2011

"Hästkrafter"!

I morgon tänker jag ha en givande dag!
Först ska jag få göra en efterlängtad "utflykt" med min motorcykel eftersom den ska besiktigas.  Förmodligen kommer det även att bli årets sista åktur.
Eftersom jag måste ha en handledare med när jag övningskör och min handledare (man) är upptagen med annat (vårbruk, slåttanna, stängsling o.s.v.) på sommaren hinner det inte bli så många vändor (typ tre stycken). Usch! Nu låter jag faktiskt lite bitter, eller hur?


På eftermiddagen ska jag få följa med min "hästmentor" Catarina Norqvist till Solänget där hon ska starta sina hästar. (Klicka på länken http://www.atgplay.com/ , välj "Reportage" och sedan "Hjälp på traven" om du vill se henne "in action").
Jag har aldrig, bortsett från en gång när jag var 11-12 år, varit på Solänget. Det ska bli superspännande att få vara med "bakom kulisserna" och se hur förberedelserna går till inför ett riktigt travlopp. Jag kanske till och med kommer att slå på stort och spela en slant på hennes hästar?
Jag lärde känna henne för...låt se nu...20!!!! år sedan när jag köpte min första häst och man kan säga att vår gemensamma kärlek till den hästen förenade oss. Trots att hästen tyvärr är död sedan 7 år tillbaka håller vi fortfarande kontakten och hon har även hjälpt mig med "omskolningen" av min nuvarande häst.


Jag har köpt fler hästar efter min förste, men tråkigt nog är det ingen annan säljare som har visat något intresse av att kolla hur deras f.d. hästar har det, sedan dom väl har fått pengarna i sin hand. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar