fredag 19 augusti 2011

SVIKAR MAIDEN! :(

Iron Maiden svek mig idag!
I morse stapplade jag halvdöd ut till bilen kl. 5.30 för att skjutsa äldste sonen till sista dagen på hans sommarjobb. Bilen startar inte!
"En wire är lös under huven" (på bilen, inte mig) enligt maken, när jag ringer och gormar.
Ska skjutsa de två yngsta till dagis, hittar bara omaka skor och självklart har bakdörren på bilen gått i baklås.
Lämnar ungarna på dagis och upptäcker att det är slut på blöjor. 180 km/h hem och hämta ett gäng.
Väl på jobbet började arbetsdagen ungefär som vanligt, men sen var det dags att ge sig ut på dagens runda i reservbilen (läs skrotbilen). Efter några kilometer spottade CD-spelaren ut skivan första gången och påstod att det var "ERROR". Jag kan berätta att det fortsatte hela dagen, vare sig jag testade Iron Maiden eller ljudbok. Till slut fick det bli "Sommarpratarna" på P1, men tyvärr tar det programmet inte fram min effektiva sida (som Iron Maiden) och jag som hade en "deadline" att passa, eftersom jag fått i uppgift att sköta eftermiddagens datajobb innan Poståkeriet skulle komma.
Som "grädde på moset" slutade elhissen på (skrot)bilen att funka och jag fick köra drygt halva rundan med sidorutan öppen. Till det positiva kan jag räkna att det fortfarande var relativt varmt ute (har även testat elhisshaveri på vintern, brrr) och det regnade inte.
När jag glad och nöjd efter arbetsdagens slut skulle åka hemåt visade det sig att maken (förmodligen som hämnd) lämnat en otankad bil till mig på morgonen och nu STARTAR den INTE.
Väl hemma blev jag bjuden på grillat och ett glas rött.
På det stora hela en ganska bra dag alltså!
Imorgon är det Sjörövarparty hos oss!
Trevlig helg alla!

1 kommentar:

  1. Hahahaha... jag döör!! :)
    Hoppas att dagens KALAS går som smort!!

    SvaraRadera