tisdag 30 augusti 2011

Men, hur gick det då?

Jo, motorcykeln gick igenom och jag är helt endorfinrusig av lycka över att äntligen ha fått vara ute och köra. Jag satt och funderade på att det skulle ha varit praktiskt med farthållare, men efter 90 skylten kom jag på att jag på sätt och vis redan har en farthållare. Vi 90 km/h börjar nämligen mina tänder att klappra av vibrationerna och fartvinden. Hihi! Högsta komfort hastigheten för min mototcykel är tydligen 80 km/h och tur är väl det eftersom jag älskar fart och garanterat skulle köra på tok för fort om jag kunde. 
"Du är ringrostig" var makens bedömning av min körskicklighet. "Nähä! Menar du"!? kontrade jag ironiskt med förhoppning om att han skulle fatta vinken.


Hela vägen till besiktningen och hem förföljdes jag av någon som såg ut att tillhöra ett kriminellt motorcykelgäng. Jag hajade till varje gång jag kastade ett öga i backspegeln och fick undertrycka min "flyktreflex". Väl hemma och vid en närmare titt såg jag att det bara var tomten... Makens orakade ansikte var fullt med ludd från almycke (rallarros på svenska). Hahaha!

I kväll har jag varit på Solänget och fått vara med om alla förberedelser som krävs för att få en häst startklar inför ett lopp. Shit! Jag blir ALDRIG någon travhästägare/-tränare! Sååå mycket jobb bara för att (frivilligt) skaffa sig magsår och må psykiskt dåligt!? Nej tack!


Loppet var över lika fort som det började och jag såg ingenting! Alla hästar såg ju likadana ut (bruna med sulky bakom) så hur sjutton skulle jag kunna hålla reda på hur "våra" hästar låg till i loppet?


Då tyckte jag det var betydligt intressantare att titta på montéloppet som gick direkt efter (det skulle jag till och med kunna tänka mig att prova) och hästägarinnan gavs samtidigt möjlighet att i lugn och ro dra sig tillbaka till stallet och "slicka sina sår" utan att ha mig hängandes över sin axeln. Men jäklar vad snabbt hon "slickade"! På 40 minuter var hästarna och all utrustning lastade och på väg hem.

När jag kom hem möttes jag av en korg med rensad svamp som 3:an tagit med sig hem från skolans svampdag. Mums!

  
 I morgon börjar min arbetsvecka igen.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar