lördag 16 februari 2013

Av födsel och ohejdad vana

Jag och barnen brukar skämtsamt kalla maken för "betong-aschel" efter Sven-E i Pistvakt.
Efter frukosten i morse satt maken och jag och funderade över en kopp kaffe.

"Vad tänker du göra idag då?" frågade maken.
"Tja, jag lär väl sitta fast med den där f-b tvätten." suckade jag.
"Jaha, men vad hade du velat göra i stället då?" frågade maken varvid jag räknade upp massor av roliga saker som inbegrep, hästar, hundar, ungar och familjemys.
"Du då? frågade jag.
"Nja, jag vet inte....Hugga ved eller städa pannhuset kanske..."

Allvarligt!? Är DET det roligaste han kan komma på att göra en ledig lördag?
Jag har alltid skyllt hans "betong-aschleri" på att det alltid finns så många måsten på ett jordbruk, men nu är det bevisat. Han är född sån! =D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar