torsdag 7 februari 2013

Storstilat

Maken har ledigvecka och jag jobbar. Det innebär att det är han som fixar maten. 
Det brukade, milt sagt, inte vara någon kulinarisk upplevelse tidigare, men nu har han, till att börja med motvilligt, gått "Matlagningskurs för herrar" och jag tror banne mig att jag har blivit lite nykär på kuppen. Han har börjat laga så god mat att jag nästan inte kan sluta äta. Som grädde på moset hade han även bakat en Sverigekaka i dag för att han "var sugen på något till kaffet". Det krävs antagligen att man känner honom för att förstå hur stort det här faktiskt är, men tro mig på mitt ord när jag säger att det är STORT.
Foto lånat från hittarecept.se
Själv har jag varit på dagjobbet och kvällsjobbet, mockat hästboxar, gosat hästmular och tagit ett låååångt hett bad. 
I morgon är det fredag och jag är faktiskt ledig. Sååå härligt!

Ha det bäst! =)

4 kommentarer:

  1. Å vem ordnar matlagningskurs för herrar. Det borde tas efter på flera håll kan jag tycka när jag hör om det extraordinära resultatet!

    SvaraRadera
  2. Hos oss är det LRF genom Vuxenskolan som står som arrangör.

    SvaraRadera
  3. sverigekaka men guuu så gott det har jag nog inte ätit på 15 år!

    SvaraRadera