lördag 16 februari 2013

Inte alltid alla hästar hemma

Hästarna rev vinterhagen och rymde X antal gånger i förrgår, så dom fick lov att stå inne hela dagen igår. 
Ingen hann reparera och ingen av oss kunde vara hemma och fånga in dom när om dom rymde igen.
Jäklar i min lilla låda vad mycket skit det kommer från en häst som tvingats stå inne?! 
Jag fick säkert kärra ut 6-7 fulla skottkärror mot 1-2 i vanliga fall. Undrar om dom bajsar bara för att hämnas?
Tur att jag tycker att det är ganska gemytligt att mocka. =)


 Sötmularna!
Notera särskilt tinkerns mustasch. =)

4 kommentarer:

  1. Ja, det är helt sjukt. Samma om man låter dem vara inne bara liite för länge på morgonen så de hinner komma in i morgonbajsnödigheten... Herregud vad mycket strö som passerar genom de där kropparna.
    Jag gillar med att mocka, men då helst med råspån som rinner genom grepen och inte kutterspån som blir som en kaka av hyvelspån armerat med höstrån och lite skit. Blää!

    Förresten kan jag ta hem den vita... <3

    SvaraRadera
  2. ..strå skulle det stå. Hö. menade jag.

    SvaraRadera
  3. Här var det också hästar på rymmen igår.. Skönt när man vet att dom står i boxen och tuggar hö istället..trots mer gödsel =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Men vilja söta och bajsnödiga busisar! :D

    SvaraRadera