måndag 26 september 2011

Stallfix

Det här har jag pysslat med i helgen!


Japp! Jag målar takpanel till stallet! =)
Det är ju "bara" 10 år sedan vi köpte det, så att....

Så här ser delar av stallet ut för närvarande, så det är verkligen på tiden att det får ett lyft.

Maken håller tungan rätt i mun? ;)
Annars då? Jo, dom "förvildade" fåren har blivit infångade och eftersom det tydligen var min turdag, passade jag på att klippa ett par också. Äntligen!

Den här gången var det bara ett par naglar som rök, till skillnad från förra gången då jag körde hela fingertoppen genom saxen.

Jag har inga problem med att tejpa ihop andra som blöder, men om det är jag själv ska jag ha tur om jag hinner få på ett plåster innan jag tuppar av.

Jag vet! Det är skitlöjligt och jag skämdes faktiskt lite när jag låg där på golvet med fötterna i högläge.

I dag har jag anmält mig till en intressant studieresa den 4:e...... =)

Ha det gott!
 

2 kommentarer:

  1. av allt byggande måste väl stall vara det roligaste!!! :)

    SvaraRadera
  2. aj,det låter inte så kul att klippa av sig fingertoppen! jag gjorde den en gång för läääängesen, har ett runt litet ärr där :)
    Lycka till med målande!

    SvaraRadera