måndag 12 september 2011

Barabim, barabam!

När jag skulle skjutsa till skolan i morse hörde jag hur maken gormade nerifrån vedbacken "om inte jag får hjälp att fånga in bockarna, ansvarar jag inte för vad du säger när dom brutit sig in i gethagen".
När har han nånsin ansvarat för något jag har sagt?
Nåväl, hjälp fick han och rymlingarna återbördades hem till sig.
I eftermiddag när jag hämtade från skolan och maken åkt till jobbet, var bockarna återigen på rymmen.
Genom att tvinga ungarna till barnarbete lyckades vi fånga in dom igen och jag upptäckte att strömmen till elnätet varit av.
"Rymningsproblemet fixat en gång för alla" tänkte jag nöjt när jag pluggade in stickisen och hörde hur strömmen tickade igång igen.

Eftersom jag ägnat föregående natt åt att krafsa på magen i stället för att sova, tänkte jag ta mig en powernap så jag skulle orka hålla mig vaken på kvällens föräldramöte.
Man kan tycka att jag, vid min aktningsvärda ålder, borde ha skaffat mig bättre självkännedom.
Powernapen förvandlades raskt till 1 timme och det blev bråttom, bråttom med maten, men jag räknade med att jag som är så grymt effektiv (okej, bara ibland då) skulle hinna sminka mig och byta om medans den gratinerades och sedan faktiskt ha 5 minuter på mig att äta innan skjutsen skulle komma.
I stället för att äta travade jag runt på gården och jagade bockar på rymmen....

Nu har jag avklarat föräldramötet, nattat ungarna, ätit micrad mat, nattat hästarna, stängt in hönorna, gjort bort kvällsstädet, hittat förrymda bockar på kossornas foderbord och nu sitter jag här och bloggar i väntan på att maken ska komma hem från jobbet och hjälpa mig med rymlingarna, så han slipper "ta ansvar för vad jag säger".

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar