onsdag 7 september 2011

Innesittardag

Idag är första dagen på min ledigvecka (jobbar bara 50% på mitt dagjobb).

Det är riktigt pissigt höstväder ute och regnet fullkomligt häller ner, eller snarare häller i sidled i blåsvädret.

Vilken tur då att jag bara behöver ligga inne på kökssoffan och läsa en god bok tillsammans med katten, samtidigt som det sprakar hemtrevligt från vedspisen.....

Haha! Gick du på det där?

För det första har jag en massa djur UTE (under tak/vindskydd) som jag måste gå UT och sköta om.

För det andra ryms jag inte på kökssoffan eftersom den är överbelamrad med tidningar, kläder och tomma äggkartonger.

För det tredje har jag inte haft tålamod att läsa en bok på 5 år (sedan 4:an föddes).

För det fjärde vägrar kattf-n att komma in!
Han vrålar utanför dörren som om han satt i en rävsax, men när jag öppnar tittar han ungefär som om han tänker "Nja, jag vet inte om jag vill gå in" och när jag resolut försöker ta fast honom för att s l ä n g a in honom springer han under bron och gömmer sig. Sedan börjar vi om igen. M I A O O W!!!!

För det femte står vedspisen ute i lagårdsporten och väntar på inmontering sedan minst 7 år tillbaka, men jag har blivit lovad att innan vintern så......

Näpp, nu är det bäst att jag öser på med AC/DC och hugger tag i tvättberget som uppstått efter att jag har varit utan tvättmaskin i en vecka och blivit tvungen att köpa en ny.

Ha det!

1 kommentar:

  1. Det var nästan, men bara nästan så att jag gick på det! ;)

    Tänkte bara lämna ett avtryck eftersom jag är så dålig på det annars..även fast jag läser typ varenda inlägg!

    Tack för en trevlig Söndag!
    Hälsa hela familjen! (fast inte 3:an, han ville ju inte ha mig tillbaka om några veckor!;) )

    SvaraRadera