tisdag 20 september 2011

Mamma är lik sin mamma?

Jag lovade mig själv att jag aldrig skulle bli som min mamma.....

Sonen skulle minsann få tvätta sin smutstvätt själv när han flyttat hemifrån.

Guess what!?

Jag "gnor som en iller" varje helg för att hinna tvätta allt innan han åker tillbaka till skolan på söndagskvällen.

Jag har även en gång i tiden lovat mig själv att aldrig använda TV:n som barnvakt....., men det är en annan historia.....

Tidigare har vi skjutsat sonen hela vägen, men i söndags var det första gången han skulle få ta bussen.
Alltså hade jag nu även en tid att passa och vek tvätt in i det sista innan jag sprang genom duschen.

Övriga familjens vikta tvätt lämnade jag framme när vi åkte.

Innan jag åkte hem igen passade jag på att göra bort mitt "kvällsstäd" som jag naturligtvis hade hoppat över på fredagen pga mitt "Jag har ju hela helgen på mig" resonemang. 
Eftersom maken jobbade "helvetesskiftet" hade jag även en del "kvällsjobb" hemma också.

När sista djuret var utfodrat och sista ungen nattad hade även jag "nattat".

Halv 2 vaknar vi av gråt och skrik från bottenvåningen.
4:an har då "vaknat" och är kissnödig, men har i sitt yrvakna tillstånd navigerat fel. 

I stället för toaletten så är det min rena, hopvikta, men ej bortplockade tvätt som fått ta emot innehållet från blåsan....

Ridå!

2 kommentarer:

  1. ojoj
    men det där med tvätt,...jag tror det blir lite så, man vill vara snälla mamman som de alltid vill komma till ;)

    SvaraRadera
  2. Kommer nog bli likadan... : )

    SvaraRadera