lördag 24 september 2011

En sån dag!

Har du nånsin skrattat så mycket att det känns som att du inte kan andas?
Det har jag gjort i dag!

Jobbet anordnade en obligatorisk "Hälsodag" för alla medarbetare.
Ärligt talat, hur roligt är det att offra en ledig lördag med att sitta på "arschlet" och lyssna på någon tråkig föreläsare i 2 timmar?
Svar: Hysteriskt roligt! Jag minns inte när jag skrattade lika mycket senast.

atlebild

Föreläsaren hette Atle Johansen http://www.atlejohansen.nu/ och var fantastiskt bra på att prata och engagera oss.

BIG smile!

När jag kommit hem fick jag anledning att fortsätta le.....

För några veckor sedan träffade jag en bybo på det lokala samlingsstället Konsum.
Han berättade då att han plockat massor av kantareller.
Som den ärliga person jag är, erkände jag att jag aldrig hittat några kantareller själv, men att det kunde ju förstås bero på att jag aldrig tar mig ut i skogen på det viset....

"Jamen det måste väl gå att ordna" mumlade han och jag tänkte inte mer på saken.

I eftermiddag kom han och bara överräckte en hel låda trattkantareller och en påse gula kantareller!


Är det verkligen sant att det finns så snälla människor!?

Nu ska jag dricka upp mitt andra glas rödvin, eftersom Atle Johansen sa att chanserna ökade att man skulle bli chef då.....

Gokväll! =)

1 kommentar: