torsdag 1 december 2011

Harmoniskt

Till skillnad mot gårdagen så har jag varit så lugn och harmonisk den här morgonen.
Endast snälla meningar har kommit ur min mun. T.ex.:

"Om ni kliver upp nu hinner ni äta frukost innan julkalendern börjar." (Med ett språng sitter alla barn vid bordet.)
"Men vad BRA att du gjorde läxan igår! Det känns väl skönt?" (Nickande bifall från bordsänden.)
"Skynda dig att klä på dig! Förskolan ska ju på teater idag." (Svisch så var kläderna på.)
"Tänk så praktiskt att ha vedförrådet ända här, då kan jag ju passa på att gå in till hönorna när jag ändå passerar."

Bitterfittan var inte ens i närheten av att titta fram. =)

Idag ska jag "gömma tomte". Det är vår egen, mycket uppskattade, lilla jultradition.

Notera den fina filten! Reafynd! =)

Varje dag fram till jul får barnen turas om att leta reda på tomten som gömmer sig tillsammans med någon liten grej.  I år är det Lego StarWars gubbar som gäller.

2 kommentarer:

  1. Jag tror jag vet vart bitterfittan var imorse... Hemma hos mig. :-P

    SvaraRadera
  2. Vilken kontrast mot gårdagen. ;)

    Kul tradition med tomten. :)

    SvaraRadera