fredag 30 december 2011

Gnissel, gnyyy och gnäll

Kan det vara så att problemet hos 50-kgs hunden inte sitter i blåsan utan i (lill)huvudet?

Hela kvällen i går pep och gnällde han så fort han kom innanför dörren.
Därför hade jag en listig plan i kväll (som tyvärr inte funkade). Den gick ut på att jag skulle trötta ut honom så att han skulle sova som en gris, men inte då.

Jag placerade 4:an på rattkälken som jag band fast efter sparken som jag lastat 3:an på.
Med bedömningen att det var tillräckligt tungt gav vi oss iväg med 50-kgs hunden fastspänd i selen framför.
Det gick i "150 km/h" utan pisspaus upp till korsningen där gnällandet började igen. (Det bor nämligen flera finnspetsar, bl.a. minst en, som jag nu misstänker, löptik efter korsningen.)
På vägen hem gick det naturligtvis i snigelfart med upprepade pisspauser.
När 50 kg hund bestämmer sig för att stanna och kissa kan jag berätta att det är som att dra åt handbromsen.
"Handbromssladd" rakt in i plogkanten med 4:an gång på gång sladdandes förbi oss tvärs över vägen.
Tur att det inte är någon trafik....

Inte ens favoritbenet duger som distraktion längre...
Visserligen har han varit allmänt odräglig i löptider tidigare, men aldrig markerat inne. :(
Gnissel, gnyyy och gnäll med upprepade nosstötar på dörrhandtaget.
Det här är min första och förmodligen sista hanhund om det inte hjälper med kastration?

Gnyyy!

3 kommentarer:

  1. Är han rottis? Hur gammal? Knipsa bollarna så blir det säkert bättre. Det vore ju toppen om det "bara" är löptikarna som ställer till det. :)

    SvaraRadera
  2. Drygt 6-årig rottis korsning. Jag har länge funderat på att kastrera honom, men maken bromsar. Kanske är han orolig att det blir hans tur nästa gång? ;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha, ja kanske det. ;) Ni har ju rätt många ungar nu så det kanske räcker?! ;)
    Vägrar maken kastrering(av hunden) kan han torka pinket tycker jag!!

    SvaraRadera