tisdag 13 december 2011

Äntligen är ljuset tillbaka i mitt liv...

...och jag hoppas verkligen att det har kommit för att stanna den här gången.

Det är pinsamt längesedan jag uppdaterade bloggen, men det har sina "randiga skäl och rutiga orsaker".
För det första har maken jobbat "helvetes-skiftet" och för det andra har vi mer eller mindre varit "bortkopplade" från omvärlden i 3 dygn.

Insnöat?

Från fredag till lördag föll det ca. 60 cm snö och när man bor hos oss betyder det strömavbrott.
Ingen ström = inget vatten eller värme. T.o.m. mobila och fasta telefonnätet klappade ihop.
Barnen och jag har tillbringat helgen med att skotta tak och töat snö i "värm-gryta" (vedeldad vattenvärmare på svenska) för att ha något vatten att ge till djuren.
Lite träningsvärk har jag faktiskt fått känning av också. "He känn på en lathunn". =)
På vischan behövs tydligen inget gym? Hihi!

Mysigt att få användning för gamla fotogenlampan.
Idag har jag varit och röntgat mitt misstänkta båtbensbrott. Tack och lov hittade dom inga skelettskador, så jag slipper gå gipsad.
Vi har även besiktigat vår familjebil som stått på "lit de parade" sedan i maj, men äntligen återuppstått.
Äntligen slipper jag "harva omkring" i mammas lilla Fiat 127. =)

På återseende! =)

3 kommentarer:

  1. Mysigt med fotogenlampa och vedspis, jobbigare att vara utan varmvatten. :P

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du inte behöver vara gipsad!
    Jaja, vi var utan ström i 5 TIMMAR. Du fatta' ;)

    Kramkram/Kussen

    SvaraRadera
  3. Härligt att hitta bloggare med samma intresse som jag!

    /Sanna

    SvaraRadera