torsdag 15 december 2011

Picture this!

I tisdags passade jag och maken på att köpa julklappar till barnen, vilket inte undgick 4:an.
Omedelbart började tjatet och argumenterandet om att få öppna en, eller helst flera julklappar.
Jag började först pedagogiskt förklara att "julklapparna ska öppnas på julafton", sedan övergick jag till skrämseltaktiken att "då får ju DU färre julklappar på julafton".
När jag till slut irriterat insåg att jag talade för döva öron tog jag till det tunga artilleriet. "Ska det vara sån´t tjat kan jag plocka bort några julklappar direkt". Fnyyys!

Då kommer dagens bästa! =D
"MAMMA! OM DU GÖR DET BLIR JAG SÅ ARG PÅ DIG, SÅ DU FÅR TA AV DIG ALLA KLÄDER OCH HOPPA NAKEN I SNÖN......"
Jamen vem kan fortsätta att vara irriterad efter det argumentet? Hahahaha!
Bara man föreställer sig "bilden" av min blekfeta kropp i snödrivan börjar man ju gapskratta.
Det är nästan så att jag måste göra det bara för att få bildbevis....., men bara nästan. ;)
Fast bilden du just fick i ditt huvud bjuder jag naturligtvis på! Hihi!

Håll till godo! ;)

2 kommentarer:

  1. Fniss! Barnet ilskna kommentar påminner om den gången jag och min dåvarande pojkvän grälat en hel dag. Vågorna hade gått höga och det hade både skrikits och tigits. När vi mot kvällskvisten satte igång och fräsa en sista gång, dräpte jag ur mig det allra värsta jag kunde komma på: -HOPPA UT I SNÖN OCH KASA RUNT PÅ HÄCKEN!

    Behöver jag säga att grälandet övergick i gapflabb från båda håll och att stridsyxan grävdes ner illa kvickt...

    SvaraRadera