onsdag 30 november 2011

"Bitterfittan"

Jag hade tänkt blogga i morse, men så här i efterhand är jag glad att jag lät bli eftersom det i så fall skulle ha varit mitt alter ego Bitterfittan som talat.
Stressiga mornar tar inte fram min bästa sida, eller vad sägs om följande ocensurerade meningar som rann över mina "ljuva" läppar?

"Kliiiv upp nu då för femtielfte gången! Ni skulle ha hört efter vad jag sa igår kväll så hade ni inte varit så trötta idag."
"Joho, din frukost är VISST god!"
"Jamen det är väl så dags att komma på att läxan är OGJORD 10 min innan vi ska åka! (Suck)"
"Hur ska JAG kunna veta vart NI har lagt alla pennor? (Stön)"
"Ska det va så SVÅRT att bara ta på sig skorna och gå ut och sätta sig i bilen så vi kan åka?"
"Men, vem f-n har valt att vinterförvara regnmätaren i BILEN? (Spott och fräs)"
"Varför måste man välja att placera vedförrådet så f-b långt från pannhuset? (Stånk och stön)"
"Vart f-n är tändstickorna nu då? Ska man verkligen bli tvungen att gnugga två pinnar mot varandra för att få till någon eld i det här huset!? (Morr)"

Jamen du hör ju hur bitterfittig jag kan vara! Usch och fy!
Det fattas ju bara att jag skulle ha klämt till med "När JAG var barn, då fick jag minsann....." också.

Vi har börjat gympa varje tisdag efter jobbet, men av olika anledningar har jag alltid lyckats slingra mig undan aldrig kunnat vara med förrän igår.
Döm om min förvåning när mina magmusker, som jag inte sett röken av sedan kejsarsnittet för fem år sedan plötsligt ger sig tillkänna i form av träningsvärk idag. =) Tänk om jag kommer att hitta fler borttappade muskler? Fantastiskt!

Idag har jag fått hem mina nya sofföverdrag, så kanske blir det mer adventspiff i morgon?
Bildbevis kommer i så fall senare.

Nattinatti!


 

2 kommentarer: