söndag 13 november 2011

Jag och Dita von Teese

Jag betvivlar att jag kan få samma stjärnstatus som Dita von Teese (hon som badar naken i ett gigantiskt glas), men jag har i alla fall en trogen fanclub.
Trots att jag verkligen försöker att få vara ensam i badrummet har jag hittills aldrig lyckats.
I kväll stod 4:an och 5:an på första parkett och knaprade i sig MIN 70% choklad medans dom beskådade föreställningen.
5:an hade dessutom, utan att jag uppmärksammat det, dragit upp röret ur avloppet och stoppat ner en leksaksbil i stället.
Resultatet blev översvämning i badrummet när jag skulle släppa ut vattnet.
Nåja, det var väl i alla fall dags för en ordentlig golvskurning.

Jag såg i mitt "Pentamomarkiv" att jag hade en badincident i fjol också.

Jag och maken hade tänkt oss på bio, men först skulle jag bara ta ett snabbt bad och fräscha till mig lite.
Eftersom min storebror just svängde upp på gården, tänkte jag att det kanske var på sin plats att för en gångs skull stänga badrumsdörren.
Tyvärr hamnade 5:an på insidan och 4:an på utsidan.
Ovana som dom är vid stängda badrumsdörrar, sparkade den ene på dörren för att komma in och den andre för att komma ut.
Lätt stressad av detta var jag snabbt klar och skulle precis sträcka mig efter badlakanet när jag såg 5:an, med ett förtjust utrop, kasta ner det i badvattnet.
Det var bara för mig att hoppa blöt ur badkaret och likt en snigel lämna ett vått spår efter mig.
Som tur var hade maken uppehållit min bror utomhus, så han slapp den potentiella chocken av att se sin syster halka iväg naken genom hallen på sin jakt efter ett nytt badlakan.

Jo just det! Jag skulle ju visa vad maken fick i farsdagspresent och jo, han blev faktiskt glad!



Vi (jag) har roat oss (mig) hela dagen! =)

Ha det gott!


:-)

4 kommentarer:

  1. Skicka ut ungarna till maken nästa gång, herregud en sån fräckhet att äta upp din choklad!! Gör dom arvlösa!! :)

    SvaraRadera
  2. haha måste erkänna att jag fnissar åt dina badrumshistorier :D :D

    SvaraRadera
  3. Öden och äventyr i badet! Kom ni iväg på bio?

    SvaraRadera
  4. Välkommen! Jodå, det blev bio, men jag minns inte vad vi såg. =)

    SvaraRadera