fredag 4 november 2011

Entusiasm

Full av entusiasm kavlade jag i morse upp ärmarna för att göra fredagsfint här hemma och vart är det lämpligast att börja om inte i köket.
Ska stoppa tillbaka en diskad bakplåt i lådan under spisen, men får i mitt ivriga tillstånd för mig att lådan också behöver diskas.
Eftersom den är ganska stor tycker jag att det vore smart att hålla till i badkaret.
Men oj då, avloppet är visst tätt!
Inga problem! Jag plockar upp alltsammans och spolar ur det i tvättstället....som tydligen också är tätt....
Fram med en lämplig hink och upp med dörrarna under tvättstället, men f-n vad vattenlåset sitter hårt!
Ringer maken och frågar om han möjligen är på ingång med sina starka nypor. Det är han.
"Mammaa, maaammaa" hörs en ljuv barnröst från badrummet.
Ja men nu blev ju min dag komplett!
5:an har hällt ut en flaska Gul såpa och en flaska Handrent för grov smuts och olja över badrumsgolvet!
Varför stängde jag inte dörrarna innan jag gick och ringde? IDIOT, IDIOT, IDIOT!!!!!
Entusiasmen har nu märkligt nog avtagit en aning.

När det börjar bli middagsdags har pulsen gått ner så pass att jag faktiskt känner för att fixa till baconlindad fläskfilé med grönpepparsås och ugnsstekta potatishalvor i stället för snabb micromat typ Billys panpizza.
Mitt emellan anrättningen av filén och potatishalvorna tycker jag att det börjar lukta omotiverat bränt och upptäcker till min fasa att 5:an passerat spisen och vridit på en platta på högsta värme.
Det som luktar är min kaffetermos som sakta smälter på spisen.
Nu har all min entusiasm avtagit helt.

Maken tyckte nog lite synd om mig för han har (hör och häpna) torkat golvet i hallen OCH badat 50-kgs hunden i kväll. Tack snälla! (Det är sånt som kallas förspel på mitt språk.=D)

Suck! Nu undrar 4:an varför det ligger en mosad banan på badrumsgolvet.....

Ha en fortsatt trevlig fredagkväll you all!

Mammas "hushållsko"?

2 kommentarer:

  1. Hahaha, känns det som att du skulle ha nöjt dej med 4? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag var nöjd med 3, men tyckte att det trots allt kändes lite gulligt att få en 4:e. När 5:an annonserade sin ankomst letade jag desperat efter en spade att gräva en grop åt mig själv med, men ångrar aldrig att jag inte gjorde abort. Han är ju bara för söt, när han inte hittar på rackartyg. =)

    SvaraRadera