tisdag 8 november 2011

Äntligen själv!

Ääääntligen är alla ungar på skola/förskola och jag är själv på min sista lediga dag för den här gången.
I går fick jag bara iväg 2:an, (1:an åkte redan på söndagkväll, till hans lycka och min sorg, buhu) 3:an simulerade magsjuka och 4:an + 5:an var "medvetslösa" till att börja med.
Medvetslösheten och magsjukan gick över ganska tidigt och sedan blev det "driva mamma till vanvett" för hela slanten.

Men, fota mig inte då!
I går fick jag besked om att mitt kvällsstäd ska bantas från 9 tim/v till bara 3tim/v eftersom lokalerna ska minskas med 1/3. Hur en lokalminskning med 1/3 kan resultera i en tidsminskning med 2/3 övergår mitt förstånd, men så har ju matte aldrig varit min grej.
Hur som helst har jag meddelat min andra arbetsgivare att jag måste återgå till min 70% tjänst (hade nämligen förhandlat till mig en tillfällig 50% tjänst) efter årsskiftet för att kompensera lönebortfallet. Slut på lyxlivet med andra ord.

I dag hoppas jag att makens farsdagspresent, som jag skickat efter, kommer. Jag har nämligen köpt något som han jag väldigt gärna vill ha och behöver. Hihi!

Nä, nu ska jag starta Spotify och vara effektiv!
Ha en fortsatt bra dag!

3 kommentarer:

  1. Vad spännande! Vi får väl se prisangen sen?

    Banker du vet.. dom lägger väl på och drar ifrån så det är säkert rätt uträknat :)

    Ha en underbar och effektiv dag.

    Kramkram//Kussen
    http://blogg.magnusochselma.se

    SvaraRadera
  2. Joo.. men det räknas väl nerifrån? Golv å allt upp till dörrhandtagen räknas bort så du behöver nog bara tvätta händerna! ;-D
    Ha det gött. // Kusse2

    SvaraRadera
  3. Vilken gullig bild!!! Sicken sötnos! :)

    SvaraRadera