torsdag 24 november 2011

Jag har varit på kurs...

...på Häggby Gård och i källar´n har jag nu ett litet "skötebarn" som jag ska pyssla om i 4 månader. =)

Mina kurskamrater ystar för fullt

Jag har fått lära mig att göra fetaost, olika sorters färskost och naturligtvis favoriten grönmögelost.
Det är den som ligger och gottar sig i min källare. Mums!

Färskost med svartpeppar och basilika

Färskost med rosépeppar
Kursdagarna var intensiva och hemfärden lite dramatisk.
Förutom dimma och ishalka råkade jag dessutom ut för punktering.
Naturligtvis efter E4:ans enkelfiliga del.
Det var en riktig rysare att hinna skifta däck innan någon galning hann köra över mig.

Idag har mina nya gardiner kommit och som av en händelse råkar jag faktiskt vara ledig i morgon.
Läge för lite adventspiff kanske? =)

See ya!

6 kommentarer:

  1. Blir det smakprov till bloggläsare? :)

    Läskigt med ett sånt däckbyte, tur det gick bra.

    SvaraRadera
  2. åh vad roligt, det känns lite som magi att göra egen ost!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt!!! Ja inte bilfärden hem brrr!
    Hoppas fredagen blir fin!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för kycklinggrattis! :)
    Önskar dej en fin advent
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj vad spännande med ostystande!
    Hoppas du fick till adventsfixet med nya gardinerna :)

    På tal om födelsedagsfirande så kan jag inte komma ihåg att jag firat nån endaste en av dina? Jaa, kanske jag varit och fikat och ätit bullar. Men nån efterföljande efterfest minns jag inte, även fast det varit några så vet jag inte om de varit i samband med födelsedag. Har jag det eller har du helt enkelt inte riktigt fyllt år ännu?

    Ha det bäst!
    Kussen

    SvaraRadera
  6. Förresten skulle jag ju säga vad fint du fixat med snöandet här :)

    //Kussen

    SvaraRadera