lördag 15 oktober 2011

I´m back!

Jag klarade mig oskadd med råge!
Hästkörningen gick över förväntan och han var DEFINITIVT inkörd om än extremt lat.
Med lite träning kan han nog bli en härlig körhäst.
Oh, ljuva tanke! =)

3:an och "hästkompisen" passade på att ta sig en ridtur innan.
I morgon ska jag åka och rädda några skrotningshotade hästvagnar/slädar eftersom lagår´n dom står i ska rivas på måndag.
Maken "morrar" bara så honom har jag inte ens frågat (lugnast så) ;), utan brorsan som är mer än villig ska ställa upp och hjälpa mig att lasta. =)

Han har tidigare följt mig 40 mil t.o.r. (efter jobbet) för att hämta en vagn.
Tack bror, du är guld värd!

Jag har även fått förfrågan om att sälja en Jämtbock i dag = slipper slakta, så nu kan man definitivt säga att jag ligger på plus. =)

Näpp, dax för kudden eftersom jag måste upp tidigt i morron inför mitt räddningsuppdrag.

See ya!

3 kommentarer:

  1. Vad bra. Då kan jag fortsätta kommentera här. ;)

    Låter lite jobbigt med en make som morrar, men det kanske bara gäller när du ska hämta hem grejer han inte vill ha?? ;)

    SvaraRadera
  2. Huvudet på spiken! =) Hästrelaterat = "morrar"

    SvaraRadera
  3. lycka till på räddningsuppdraget!

    SvaraRadera