måndag 10 oktober 2011

Det bultar och det bankar....

...både i min kropp och i mitt stall.

Tänk att min hittills "svåraste" hästolycka skulle orsakas av en shetlandsponny!?

Min nordis och boven i dramat, shettisen. 

I kväll när jag skulle dra av henne grimman (lite oförsiktigt måste jag medge) fick hon panik och kastade sig baklänges. Tjurig som jag är vägrade jag dumt nog att släppa taget och som straff satte jag mig ganska hårt på en vass stubbe, stukade vänster tumme i fallet och "stelopererade" lillfingret och ringfingret på höger hand. Ajajaj!



Maken har äntligen ledigvecka igen, så i dag har vi hunnit fortsätta med stalltaket, men det går plågsamt sakta tycker både jag och stallets inneboenden.

Lilla jämtbocken Oscar!
Särskilt som det även finns annat som måste fixas med på ett
jordbruk. Traktorer till exempel!

4:an och 5:an hjälper pappa att skruva.
Sån tur då att det finns många som kan "hjälpa till". Hihi!

Nu ska jag gå och ta ett hett bad för att försöka lindra smärtan i den "krosskadade" skinkan.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar