tisdag 30 oktober 2012

Nu händer det saker!

Efter ett "sabbatsår" är vi äntligen på gång igen.
Getterna har fått flytta ut till sitt nya boende så att stallet kan rivas ur och gjutas nytt golv i. Hästboxarna som stått och väntat ute i porten i flera år ska äntligen monteras upp. Längtar!
Med vindnät på långsidan.
 
Bygget får med beröm godkänt av Dagny?

Foderhäcken som rymmer en hel hösilagebal får i alla fall med beröm godkänt av mig.

Mysigt att få bädda ner sig i fräsch spån.
 
Maken jobbar på bra. =)
Shettisen har varit till hovslagaren idag.
Jag var riktigt nervös eftersom hon har problem med "hovröta" och jag kände att jag inte kunnat sköta om hovarna som jag velat pga av den här blöta och geggiga hösten.
Döm om min förvåning när hennes hovar var bättre än på länge!?
 
Tjing!

5 kommentarer:

  1. Lilo & Stitch ;)31 oktober, 2012 08:29

    Men kolla så snyggt! :D
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Roligt att det vänt! (Olyckorna i förra posten alltså!)

    SvaraRadera
  3. Snyggt!! Kanske det var värmen som fick igång rötan och nu har det kallnat av lite??

    SvaraRadera
  4. Va fint det blir. Djuren kommer nog att uppskatta det hela =)
    Ha en bra dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Ja, det är en härlig känsla när man känner att man betat av ännu en "post". Nu blev det ju lite fyndigt, eller hur "postis"!?

    SvaraRadera