fredag 12 oktober 2012

Minus

Det går inge bra nu...
Förra veckan dog favvobocken och i kväll dog favvobaggen i mitt knä.
 Jag har ingen aning om varför. Något olämpligt han ätit i sig?
 
I somras föddes glädjande nog två sladdlamm som dessutom var tacklamm. Lycka!
Tyvärr försvann den ena spårlöst från betet i somras, men den andra har jag ju haft kvar.
I kväll var hon också försvunnen!
 Hoppas att hon bara gömmer sig någonstans i mörkret och kommer tillbaka i morgon, men jag tycker det verkar osannolikt.
Annars har jag bara två lamm kvar.
Inte mycket till lantrasbevarande för mig nu...
 
Som grädde på moset har 4:an dessutom krossat ett fönster i eftermiddag.
 
Tack och hej!

3 kommentarer:

  1. Nej så många trista saker på en gång =( Hoppas det vänder snabbt.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Usch, ibland blir det bara för mycket! Har tacklammet dykt upp ännu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hittade henne död i morse intrasslad i fårnätet där dom gick på bete i somras. Jag antar att hon måste ha varit jagad av något eftersom hon sprang ifrån övriga flocken i vinterhagen.

      Radera