lördag 7 april 2012

Vårvinterdag

I morse tog jag, maken, 5:an och 50-kgs hunden en härlig solig skogspromenad på skaren.
Skaren är faktiskt bland det bästa med vår 5:e årstid, vårvintern. =)


I solglasögonen syns en unik bild av Pentamom själv.... ;)
Nej, jag har INTE två huvuden! Det ena "huvudet" är kameran.


50-kgs hunden passade verkligen på att bränna lite uppdämd energi och sprang hela tiden fram och tillbaka mellan oss.


5:an tyckte att det var lugnast att gå själv efter....


....att ha upplevt pappas tveksamma kompetens i pulkadragning. :)


Så småningom tog det dock slut på energi och en "powernap" i pulkan satt fint trots allt.


Inne i skogen hittade vi spår efter tidigare generationers slit på hemmanet.
Rester av en gammal raserad gärdsgård stack upp ur snön.


När vi kom tillbaka hem passade jag på att titta till mina bin och fick misstankarna bekräftade.
Det blir ingen mer honung hos oss eftersom samhället troligtvis kvävdes vid årets sista stora snöfall.
12-års biskötsel har förmodligen därmed gått i graven hos mig. :(


I eftermiddag har hela familjen varit hem till mormor och morfar för den obligatoriska påskäggsvärpningen.
Varje påsk förvandlas nämligen morfar till en påsktupp som kacklande och skrockande värper godisfyllda påskägg till alla sina barnbarn samtidigt som han flaxar med vingarna. =D
Det är nästan så att det är populärare än tomten....

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!

1 kommentar:

  1. Vilken rolig påsktradition med värpande morfar. :)
    Tråkigt med bina.

    SvaraRadera