söndag 29 april 2012

Sjukt



Jorå, nyhönsen är hemma på går´n, men 2:an kräks, 3:an kräks och tro´t eller ej, men 4:an kräks också. Alltså är det bara en tidsfråga innan Pentamom också kommer att kräkas för jag klarar mig ALDRIG undan. :(


Hur gick det då med minikillingen?
Nä, tyvärr låg han död i morse, förmodligen "avlivad" av en annan nyförlöst get som gått bärsärk i stallet då hon inte uppskattade att bli in-/utestängd från resten av flocken.
I morgon är det sista april och vi tänder som vanligt vår egen brasa och kanske kommer jag, till barnens fasa, att stämma upp i falsksång. =)
Hur firar du?

2 kommentarer:

  1. Nämen vad tråkigt med lillkillekillingen. :(

    Hur har 1:an, 5:an och mannen klarat sig? Eller är det en tidsfråga där också? :P

    Självklart ska du sjunga vid brasan! Särskilt om det gör ungarna förskräckta. ;)

    Jag blev nyss bjuden hem till vänner, så ev blir det sjungande vid brasan för mig med. :)

    Såg precis att jag avslutar varje mening med en smiley... ;)

    SvaraRadera
  2. Hjälp det låter som rena epedemin. Hoppas du tar dig till brasan iaf och tar ton =)
    Vad tråkigt med den lille killingen =(
    Ha det så gott ♥

    SvaraRadera