lördag 28 april 2012

Bäbä här och bäbä där....

Det här är vad jag bland annat har pysslat med i veckan.....
Två bockkillingar födda i torsdags.
Enligt min planering ska mina getter börja killa tidigast i slutet på maj, men tydligen har dom överlistat mig.... =) 
En bockkilling född i dag.
I morse hittade jag, vad jag trodde, ett aborterat foster i getkätten, men
eftersom det skrek när jag tog i det insåg jag snabbt att så var ju inte fallet, trots att han är extremt liten.
Efter lite, nåja ganska mycket, TLC med värmelampa och råmjölk ur flaska en gång i timmen under dagen...


 ....har han gått från att vara ett aborterat foster till att faktiskt kunna ställa sig upp av egen kraft.
Då känns det så värt allt jobb! =)

I kväll när en kompis och hennes familj kom hit för att titta på getterna upptäckte vi att en till höll på att killa, så medans vi såg på föddes det en liten tjej till. =)
 
En getkilling född i dag.
Hittills har jag alltså fått fem killingar i år, men inte som jag hade planerat det....
I morgon ska jag åka tidigt till Sollefteå för att hämta två Sussexhönor och en tupp, så därför ska jag ta och krypa till sängs nu.

Om jag hinner, eller som Helena skrev, "prioriterar rätt", kanske jag återkommer i morgon. ;)

So long!

2 kommentarer:

  1. Så underbart söta dom är! :)
    Vilken liten plutt tändstickskillingen är, ryms väl i handen. :)

    Håller du på med de där sötnosarna är du ursäktad om du inte bloggar imorgon....så länge det blir långt inlägg med mycket bilder senare. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men dudevärldar så litet och gulligt!
    Hoppas att hämtningen av nya djur går bra idag.

    Önskar dig en härlig fortsättning på Valborgshelgen,
    Kramkram - Kussen

    SvaraRadera