torsdag 5 april 2012

Killning

Jag valde att inte betäcka dom två yngsta jämtgetterna för att dom skulle få en chans att växa på sig ett år till.
Döm om min förvåning när det helt plötsligt var en nyfödd killing inne i kätten i går kväll och mamman var den ena "obetäckta" geten.



Kissar där bak? Japp, det är en tjej!

Inte lätt att hinna fotografera en killing som redan har benen fulla med spring. =)


Mamman Naima får med beröm godkänt!
Hon har gjort allt helt rätt trots att hon fick sin första killing i en grupp.
Nu ska vi bara komma på ett lämpligt tjejnamn som börjar på P.
Några förslag?

6 kommentarer:

  1. Jungfrufödsel? Prinsessan Petronella kanske. :)

    SvaraRadera
  2. Vilken söt! :D
    Prisa var det första jag kom att tänka på. Vet ej varför! Prisa undret, kanske? ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis! Varför på P? Är det beroende på år eller något annat? Påska, Piggelina eller Pingla?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min första "kull" fick alla ett namn som började på A och nu är jag alltså inne på 16:e omgången = P. =)

      Radera
  4. Grattis till den söta killingen. Har följt din blogg ett tag och tycker du har en härlig blogg, med många roliga upptåg. Mitt förslag är att döpa henne till Påsklilja.
    Tack för en underhållande blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dom fina orden Linnea! Nu blir jag motiverad att fortsätta blogga. =)

      Radera