tisdag 14 juli 2015

Händelselöst semesterliv?

Ja, här händer det inte så mycket.

Känner frustration över att Vattenfall aldrig får tummen ur...
Huvudkabeln till säkringsskåpet, som av någon outgrundlig anledning sitter på vinden, går av någon ännu outgrundligare anledning rakt genom badrummet på övervåningen och vi kan inget göra eller röra innan dom kommer och flyttar den.
Har tappat räkningen på hur många veckor vi väntat, och nu har 1:an med sambo fått en deadline att hålla sig till när dom måste flytta ut ur nuvarande bostad.
Helst ska då nästa bostad, d.v.s. huset vi renoverar, vara inflyttningsklart. Spott och fräs!
Jag kittar och målar om gamla fönster så länge, är valpvakt, lagar en massa mat till sommarlovshungriga barn (herregud så mycket dom äter) och glömmer bort mitt kvällsjobb. 
Japp! Jag har semester från dagjobbet och tycker därmed tydligen att det är lördag hela veckan? :)
Mindre trevligt att ofrivilligt bli nattarbetare.

I går packade vi picknickkorgen, lastade fiskespöna, lånade snälla grannarnas båt och åkte till en udde i sjön vi bor intill.
Solen sken, fisken nappade, myggen lyste med sin frånvaro och känslan var helt magisk. Det är såna minnen man kan spara och drömma sig tillbaka till mörka vinterkvällar.
Självklart fotade jag massor med mobilen, men eftersom den och jag inte kommer riktigt överens om bildöverföringen blir det ett inlägg utan foton den här gången.
 I morgon ska jag iväg på misshandel. Jag har själv bett om det och längtar faktiskt lite grand.
Det är min nacke och rygg som motarbetar mig och det är Märta som ska ge mig en riktig hästkur, så att jag förhoppningsvis blir helbrägdad.

Ha det gott så länge!


2 kommentarer:

  1. Ja, sommaren är fylld av "göra". Hur har det gått med höet? Allt inne?

    SvaraRadera
  2. Njae Christina. Vi (läs maken) rullar förhoppningsvis det sista den här veckan.

    SvaraRadera