onsdag 1 juli 2015

Ooops ett till inlägg direkt? "Inte jul som alla andra"

Vi firar oavsiktligt aldrig någon fröjdefull jul. Trots goda avsikter hinner vi av någon outgrundlig anledning aldrig klart med alla förberedelser innan själva julafton. 
I år (fjol) skulle traditionsenligt, mina gamla föräldrar och även 1:an med sambo fira med oss. Lika traditionsenligt tillbringade jag dagen framför spisen och hade inte särskild koll på vad resten av familjen gjorde, eller inte hade gjort. 
Döm om min förvåning när jag skulle visa in första gästerna i salen och finner soffbordet fullt med diverse rat. Fram med en tomkartong och med hjälp av armen kara ner allt i den.
Det som inte syns finns inte?

När adventsstakarna och julstjärnorna, till första advent, skulle fram, plockades all övrig fönsterbelysning ner i en kartong som maken bar bort...och inte hittade igen efter tjugondagknut. 
Jag har fått gå på loppisar och köpa nya.

Nu när jag fått semester och går och funderar på att putsa fönster och byta gardiner upptäcker jag till min förskräckelse att jag har julgardinen kvar i fönstret ovanför diskbänken.

Undrar om det är ett bevis på att semester är av nöden?

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar