torsdag 27 februari 2014

Tjänstefri och skolutflykt

Tjänstefri dag idag och jag är helt utarbetad redan.... 

Jag: -Har du ätit frukost? 
Barn: -Öööhhh...näää.... 
Jag: -Jamen släck TV:n och gör det då!

Jag: -Har ni packat ner det ni ska ha med er på utflykten idag?
Barn: -Öööhhh...näää...
Jag: -Kanske vore en bra idé att göra det då?
Barn: -Mmmm, vad finns det?

Alla barnen pratar samtidigt:: -Maaammaa, vad kan jag packa ner mackorna i, vilken termos kan jag ta, MÅSTE vi SAMSAS om den, det här är ju en bäbisryggsäck, vad kan JAG packa ner mackorna i då, vilken termos ska JAG ha, varför får han ta den, om inte jag får ha den får inte han heller ha den, finns det inget pålägg, jag vill ha gröt, jag vill inte ha gröt, nähä, joho, nähä, johoo!!!

Jag: -Nu är klockan 8! Sluta fixa med remmarna till ryggsäcken nu och ta på er kläderna så vi kan åka. -Har du förresten ätit någon frukost?
Barn: -MEEEEN NÄÄÄÄ!!!

Men, efter 7-8 koppar kaffe till såååå....

1 kommentar: