onsdag 5 februari 2014

I hästens tecken.

Dagen har oplanerat gått i hästens tecken.
I morse skjutsade jag barnen till skolan, åkte hem och släppte ut hästarna, tog 5:an och hundarna med mig in till byn, hämtade ut ett paket på macken, köpte semlor på affär´n och åkte hem till mina gamla föräldrar på en snabb kopp kaffe. 
Skyndade mig tillbaka hem igen eftersom skolan skulle sluta tidigt idag och möts då av fyra glada förrymda hästar på gården. 
Dom hade inte en tanke på att låta sig fångas, så först bar det iväg in mot byn innan jag hann genskjuta dom med bilen och dom gjorde helt om för att i stället springa mot grannarna. 
Efter att jag åter hade genskjutit dom med bilen tyckte dom tydligen att det var lugnast att springa hem igen och jag lyckades äntligen stalla in dom en efter en. 
Problemet var nu bara att jag inte hade någon hage att släppa ut dom i, så jag hade följaktligen stallat in dom för kvällen i boxarna som jag inte hunnit mocka och klockan var bara 11.30. 
Nu har jag ägnat kvällen åt att plocka ut en och en häst på stallgången medans jag kärrat ut allt ur alla fyra boxar, fyllt på nytt spån och fixat en ny hage tills i morgon. 
Medans jag ändå hade hästarna uppbundna passade jag också på att ge dom lite extra omvårdnad och kände själv hur mycket det ger mig att få vara i stallet.
Att umgås med hästar gör mig lugn, harmonisk och lycklig trots att det naturligtvis även innebär mycket arbete också. 
Helt enkelt underbara djur! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar