lördag 15 februari 2014

Helt enkelt 50-kg kärlek

Googlade för roligt på 50-kg hundens ursprung och hittade detta citat:

"PyRotter avlades som en form av vakthund i USA... man ville ha en skarpare hund än ren rottis... denne uppfödaren sålde aldrig till privatpersoner då denna korsning inte lämpades som privathund!!!"

Hoppsan! Kanske jag hade tänkt mig för innan jag skaffade honom om jag läst det här före, eller kanske hade jag betett mig annorlunda mot honom, vilket i sin tur gett honom en annan mentalitet än den han har nu? 
Kan bara säga att snällare familjehund har jag aldrig haft. Han har aldrig någonsin visat minsta aggression mot barnen eller deras kompisar oavsett hur omild behandling dom utsatt honom för. Visserligen är det mycket vakt i honom, men som boende på "vischan" tycker jag inte att det är någon nackdel. Jag känner mig kort sagt trygg i hans sällskap.










3 kommentarer:

  1. Världens bästa Ludde!
    /Hon som klipper klorna

    SvaraRadera
  2. Hej, är intresserad av hur gammal din hund är och var han kommer ifrån. Har själv en 10 år gammal pyrotter. Mvh Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Veronica! Tyvärr var jag tvungen att avliva honom i november, men han skulle ha fyllt 10 år nu i augusti och jag köpte honom i Örnsköldsvik. Vart har du köpt din hund? Mvh Katarina

      Radera